Przy jakich obrotach silnik Diesla "czuje" się naj

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 2dave
    Classic
    • 2013
    • 3

    Przy jakich obrotach silnik Diesla "czuje" się naj

    Zamieszczone przez bohen
    golibroda, błagam cię. ad: :evil:
    W głównym oknie VCDS-a masz Service Reminder Interval Reset.

    Obrazek

    A najlepiej poczytaj sobie tutaj
    http://www.ross-tech.com/vcds/tour/sri-reset.html
    Dziękuję bardzo,

    Wiesz jak się robi coś pierwszy raz to lepiej 10x zapytać niż raz zepsuć

    Czy po kliknięciu na SRI będzie mnie pytało jeszcze o coś czy od razu zgasi "wołanie" o serwis na maxi-dot ? Nie przestawi mi czas-okresu międzyobsługowego (mam zmienny) ?
  • tomcio2011
    Classic
    • 2011
    • 25

    #2
    Przy jakich obrotach silnik Diesla "czuje" się naj

    Witam,
    to mój pierwszy diesel (O2 2.0 TDI BMM, samochód sprowadzony z Niemiec). Wcześniej jeździłem tylko benzyniakami.
    Z czasem pewnie sam do tego dojdę, ale już teraz ciekawią mnie Wasze opinie na temat optymalnych obrotów dla silnika diesla.
    Można bowiem utrzymując tą samą prędkość (np. 75 km/h) jechać na 4. biegu i mieć obroty rzędu1800-1900, albo na przykład na 5. biegu i mieć obroty rzędu 1400-1500. Co w takim przypadku dla Diesla jest lepsze, no i oczywiście jakie są jeszcze tego skutki oprócz spalania?

    Pozdrawiam
    Mało kto myśli tak o Tobie,
    jak Ty myślisz sam o sobie.

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez tomcio2011
      Można bowiem utrzymując tą samą prędkość (np. 75 km/h) jechać na 4. biegu i mieć obroty rzędu1800-1900, albo na przykład na 5. biegu i mieć obroty rzędu 1400-1500. Co w takim przypadku dla Diesla jest lepsze, no i oczywiście jakie są jeszcze tego skutki oprócz spalania?
      jeżeli będziesz utrzymywał stała prędkość to żadne ale jeżeli zechcesz przyspieszyć to redukcja tak aby obroty był minimum 2000-2500rpm i dopiero naciskamy na gazik.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • tomcio2011
        Classic
        • 2011
        • 25

        #4
        Przy jakich obrotach silnik Diesla "czuje" się naj

        Loru napisał:
        jeżeli będziesz utrzymywał stała prędkość to żadne ale jeżeli zechcesz przyspieszyć to redukcja tak aby obroty był minimum 2000-2500rpm i dopiero naciskamy na gazik.

        Dlaczego mam redukować, skoro ciągnie dobrze już od 1500 obrotów?
        Mało kto myśli tak o Tobie,
        jak Ty myślisz sam o sobie.

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Dlaczego mam redukować, skoro ciągnie dobrze już od 1500 obrotów?
          jak chcesz szbko wymienić sprzęgło i 2-mas to nie redukuj
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • tomcio2011
            Classic
            • 2011
            • 25

            #6
            [shadow=cyan:eb8b824440]Loru napisał:

            jak chcesz szbko wymienić sprzęgło i 2-mas to nie redukuj [/shadow:eb8b824440]

            Czyżby bała taka bezpośrednia zależność między przyspieszaniem z niskich obrotów, a zużywaniem się sprzęgła i 2-masy? Ciekawe co inni na to?
            Mało kto myśli tak o Tobie,
            jak Ty myślisz sam o sobie.

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              Zamieszczone przez tomcio2011
              Czyżby bała taka bezpośrednia zależność między przyspieszaniem z niskich obrotów, a zużywaniem się sprzęgła i 2-masy? Ciekawe co inni na to?
              tomcio2011, inni na to to samo... . jest trochę tematów na forum jak jeździć tdi i od czego się dwumasa psuje. sądzę że temat wyczerpany.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez tomcio2011
                [shadow=cyan:962871dfd7]Loru napisał:

                jak chcesz szbko wymienić sprzęgło i 2-mas to nie redukuj [/shadow:962871dfd7]

                Czyżby bała taka bezpośrednia zależność między przyspieszaniem z niskich obrotów, a zużywaniem się sprzęgła i 2-masy? Ciekawe co inni na to?
                Tak jest :wink: Na biegu najwyższym, przy małych obrotach jak dasz w palnik to sprzęgło najbardziej dostaje po dupie. Tak się sprawdza czy sprzeęgło nie ślizga, więc masz odpowiedź.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • tomcio2011
                  Classic
                  • 2011
                  • 25

                  #9
                  Przy jakich obrotach silnik Diesla &quot;czuje&quot; się naj

                  Kabanos napisał: Tak jest :wink: Na biegu najwyższym, przy małych obrotach jak dasz w palnik to sprzęgło najbardziej dostaje po dupie. Tak się sprawdza czy sprzeęgło nie ślizga, więc masz odpowiedź.

                  Ale ja nie miałem na myśli dawania w palnik, tylko normalne przyspieszanie. Wie może ktoś dokładnie, przy jakich obrotach w moim silniku załącza się turbina?

                  [ Dodano: Czw 11 Sie, 11 14:24 ]
                  Jak Wy to robicie, że wypowiedzi poprzednika zaczynają się bardziej z prawej strony i są w jaśniejszej ramce? Czyżby klikając "Quote"?
                  Mało kto myśli tak o Tobie,
                  jak Ty myślisz sam o sobie.

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Re: Przy jakich obrotach silnik Diesla &quot;czuje&quot; się

                    Zamieszczone przez tomcio2011
                    Kabanos napisał: Tak jest :wink: Na biegu najwyższym, przy małych obrotach jak dasz w palnik to sprzęgło najbardziej dostaje po dupie. Tak się sprawdza czy sprzeęgło nie ślizga, więc masz odpowiedź.

                    Ale ja nie miałem na myśli dawania w palnik, tylko normalne przyspieszanie. Wie może ktoś dokładnie, przy jakich obrotach w moim silniku załącza się turbina?

                    [ Dodano: Czw 11 Sie, 11 14:24 ]
                    Jak Wy to robicie, że wypowiedzi poprzednika zaczynają się bardziej z prawej strony i są w jaśniejszej ramce? Czyżby klikając "Quote"?
                    Je, aha . Tekst do którego się odnosisz w poście ma być w sekcji "quote"
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • tomcio2011
                      Classic
                      • 2011
                      • 25

                      #11
                      Re: Przy jakich obrotach silnik Diesla &quot;czuje&quot; się

                      Je, aha . Tekst do którego się odnosisz w poście ma być w sekcji "quote"
                      Dzięki
                      Mało kto myśli tak o Tobie,
                      jak Ty myślisz sam o sobie.

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Re: Przy jakich obrotach silnik Diesla &quot;czuje&quot; się

                        Zamieszczone przez tomcio2011
                        ...Wie może ktoś dokładnie, przy jakich obrotach w moim silniku załącza się turbina? ...
                        Od momentu przekręcenia tajnego "przycisku"

                        Komentarz

                        • Ruget
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 186

                          #13
                          moj czje sie fajnie przy 3k obrotow ) i jest wtedy latwiej wyrwac sie z kopyta chyba ze na miescie to wtedy go na niskich trzymam by sie nie zapocil

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Ja mam jedną zasadę że od 4 biegu nie schodzę poniżej 1500 obrotów, czym wyzszy bieg tym wyższe obroty podczas wyprzedzania, czyli jedziesz na 5 i masz powiedzmy 1800 to redukcja i ogień, jadąc powiedzmy 80 na 5 spokojnie możesz tak jechać i utrzymywać obroty powiedzmy około 1800 ale już na 6 nie schodzę z obrotami poniżej 2000 i tym bardziej nie wyprzedzam na 6 :szeroki_usmiech
                            No to tyle ode mnie :P
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • qbec
                              Rider
                              • 2010
                              • 398

                              #15
                              podobnie jak koledzy - jak przyspieszam to minimum 2k rpm (w CAYC turbina załącza się przy 1800 [chyba] :roll
                              a jak spokojna jazda ze stałą prędkością to tak ok 1500

                              ogień do 3000-3500, czasami do czerwonego
                              Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                              mój szkodnik

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                qrwa, przecież turbo chodzi cały czas, skończcie już z tym "włącza"
                                2'20 dla niecierpliwych
                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU[/youtube]

                                ja staram się nie deptać mocniej na gaz poniżej 1800-1900 i nie lądować poniżej 1600 po zmianie biegu, co akurat ciężko wychodzi :P
                                wyprzedzanie od 2400-2500 :diabelski_usmiech
                                ot, cała filozofia

                                Komentarz

                                • qbec
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 398

                                  #17
                                  skrót myślowy; pompuje ciśnienie - może być - pewnie też nie, ale przecież wiadomo o co chodzi...
                                  Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                                  mój szkodnik

                                  Komentarz

                                  • macluke
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875

                                    #18
                                    hmmm. Ja jeżdżę na tak, żeby obory były na poziomie 3000-3500. I wtedy pali najmniej.

                                    Komentarz

                                    • scr008
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 191

                                      #19
                                      Zamieszczone przez qbec
                                      skrót myślowy; pompuje ciśnienie - może być - pewnie też nie, ale przecież wiadomo o co chodzi...
                                      nie może, pompuje cały czas tylko że różne ;p

                                      Co do tematu:

                                      Bardzo wolno można przyśpieszać i ok 1,5krpm, jak mocniej to powyżej 2krpm w zależności od tego jak ma napisany program.

                                      pzdr
                                      Virus injected!

                                      Komentarz

                                      • BADYL
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2396
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        abstinent zgadzam się z Tobą i robię tak samo
                                        nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                        Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez macluke
                                          hmmm. Ja jeżdżę na tak, żeby obory były na poziomie 3000-3500. I wtedy pali najmniej.
                                          dobre :haha:

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez scr008
                                            Zamieszczone przez qbec
                                            skrót myślowy; pompuje ciśnienie - może być - pewnie też nie, ale przecież wiadomo o co chodzi...
                                            nie może, pompuje cały czas tylko że różne ;p

                                            Co do tematu:

                                            Bardzo wolno można przyśpieszać i ok 1,5krpm, jak mocniej to powyżej 2krpm w zależności od tego jak ma napisany program.

                                            pzdr
                                            dokładnie, czym niższy bieg tym z niższych obrotów mozna cisnąć ale na 6 to cisnę od 2500
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • macluke
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875

                                              #23
                                              Zamieszczone przez abstinent
                                              Zamieszczone przez macluke
                                              hmmm. Ja jeżdżę na tak, żeby obory były na poziomie 3000-3500. I wtedy pali najmniej.
                                              dobre :haha:

                                              no, tak jest przynajmniej jak patrzę na aktualne spalanie na komputerze i eksperymentuję z prędkością na różnych biegach.
                                              Jadąc 60km/h na 3 komputer zawsze pokazuje niższe spalanie niż jadąc na 4?

                                              Komentarz

                                              • radekgw
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1182

                                                #24
                                                macluke idac tym tropem to jadac 140 km/h na 5 biegu bedzie palic mniej niz jadac 100 przy 2 tys. obrotow, a to jest rzecz nie mozliwa
                                                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez tomcio2011
                                                  Wie może ktoś dokładnie, przy jakich obrotach w moim silniku załącza się turbina?
                                                  Turbina kręci się cały czas, tym szybciej, im bardziej otwarta jest przepustnica. Czyli bardziej zależy od tego jak głęboko wciskasz gaz niż bezpośrednio od obrotów silnika. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...